16.2 C
Novi Sad
25/05/2024
spot_img

Zemlje EU debatuju o ublažavanju Euro 7 standarda

Osam evropskih nacija, uključujući Francusku i Italiju, suprotstavljaju se zatezanju aktuelnih ekoloških standarda.

Zemlje Evropske unije vode debatu o kompromisu koji bi doveo do odlaganja, odnosno ublažavanja planirane Euro 7 regulative, koja još rigoroznije postavlja limite vezane za polutante mimo ugljen-dioksida, kao što su ugljen-monoksid i azot-oksid.

Osam evropskih zemalja, uključujući Francusku i Italiju, protiv su strože regulative, argumentujući svoj stav time što smatraju da su proizvođači automobila već sada pod velikim pritiskom da bi ispoštovali planiranu zabranu prodaje novih automobila (zakazanu za 2035.), koji u bilo kojem obliku emituju gasove koji izazivaju efekat staklene bašte

EU progresivno pooštrava ekološku regulativu vezanu za putnička vozila još od prve Euro 1 garniture pravila, nametnute 1991.

Evropski proizvođači kažu da Euro 7 standardi, koji će stupiti na snagu od 2025., donose prevelike troškove, dok će ekološki dobici biti zanemarljivi.

Šef Stellantisa, Karlos Tavares, rekao je da bi predlozi doveli do viših cena malih vozila, što bi ograničilo slobodu kretanja siromašnijih domaćinstava.

Španija, koja je trenutno predsedavajuća u EU, nada se da će predstaviti nacrt kompromisnog rešenja na Savetu za konkurentnost sledeće nedelje. Međutim, diplomatski izvori kažu da se zemlje članice još uvek nisu složile s tim.

U dotičnom nacrtu, rokovi za implementaciju (do sredine 2025. za automobile, odnosno do sredine 2027. za kamione), biće pomereni.

Automobili i mali kamioni sada će morati da se usklade samo 24 meseca nakon stupanja uredbe na snagu, odnosno 48 meseci kada su u pitanju autobusi i kamioni preko 3,5 tona.

Zemlje koje se zalažu za ublažavanje ograničenja koja nalaže Euro 7, izrazile su zabrinutost zbog „značajnih razvojnih kapaciteta i potrebnih investicija, pored onih koje se već ulažu u elektrifikaciju, odnosno ukupnih benefita koji se mogu ostvariti od predloženog pristupa“, navodi se u nacrtu dokumenta.

Transport & Environment lobi grupa sa središtem u Briselu, kritikovala je nacrt rekavši da su zemlje „pokleknule pred pretnjama proizvođača automobila, osuđujući ljude na loše zdravlje i preranu smrt, što bi se moglo izbeći u decenijama koje dolaze“.

„U ovom novom predlogu španskog predsedništva stoji: Ograničenja emisija automobila su olakšana. Nema promene u ograničenjima za automobile i komercijalna vozila u poređenju s Euro 6, čak ni za dizel, kojem je dozvoljeno da emituje veću količinu azot-oksida od benzina“, stoji u izveštaju T&E.

Odluka da se ublaži regulativa vezana za emisju štetnih gasova dolazi nako što su visoka inflacija i zabrinutost oko troškova zelene reforme podsakle evropsku reakciju na brzinu tranzicije.

Francuski ministar finansija, Bruno Le Mer, rekao je da bi EU trebalo da odustane od Euro 7 standarda, jer bi to evropske proizvođače automobila koštalo „bespotrebnog novca“ u ključnim trenucima tranzicije.

Kada članice EU usaglase svoj stav o Euro 7 standardima, ući će u pregovore s Evropskim parlamentom o konačnom obliku sporazuma.

Izvor: Bloomberg

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave