16.2 C
Novi Sad
25/05/2024
spot_img

Zaštita oznake “LFA” najavljuje povratak Lexusovog superautomobila?

Japanska kompanija radi na čisto električnom nasledniku kultnog superautomobila.

Lexus je krajem 2021. najavio da radi na duhovnom nasledniku LFA. Doduše, njegov dolazak je još uvek udaljen nekoliko godina, ali nedavna zaštita naziva sugeriše da bi japanska premijum marka mogla da zacementira planove vezane za novi model.

Naime, Toyota Motor Croporation je Američkom zavodu za zaštitu patenata podnela zahtev za zaštitu oznake „LFA“ u avgustu.

Prerano je sa sigurnošću znati kako će Lexus nazvati svoj novi superautomobil. Kada je japanski proizvođač predstavio koncept pre dve godine, nazvao ga je Lexus Electrified Sport, što baš  i nije neki zvučan naziv. LFA se čini kao mnogo bolja opcija, ali s druge strane, možda je Toyotina namera bila da zaštiti svoju intelektualnu svojinu, tako da bi moglo da se desi da Lexus više nikada neće upotrebiti dotičan naziv.

Bez obzira na to, Lexus je izdao neke preliminarne podatke vezane za baterijsko električni model koji bi trebalo da proistekne iz razvoja LFA. Naslednik će do „stotke“ ubrzavati za oko dve sekunde, u isto vreme pružajući domet od 700 kilometara. Posedovaće elektronski sistem upravljanja, vektorisanje obrtnog momenta i ugljenična vlakna.

Lexus će prilagoditi automobil baterijama u čvrstom stanju, s tim što ih Toyota neće instalirati u vozila do 2025. Nove baterije će se inicijalno naći u hibridnim modelima, ne čisto električnim. S tim u vezi, japanska marka nije precizirala o kakvom pogonskom sklopu se radi kod novog elektromobila, što mnoge stvari ostavlja otvorenim, poput onih da li će se raditi o jednom ili dva motora i da li će pogon biti na zadnje ili na sve točkove.

Mada će novi LFA biti čisto električan, jedan detalj će biti prenesen s tradicionalnog pretka a u pitanju je „manuelna“ transmisija. Naime, u novom automobilu bi mogao da se nađe sistem simulacije manuelnog menjača uz pomoć odgovarajućeg softvera. Pored toga, biće obilato korišćena ugljenična vlakna, a baterije proizvedene unutar kuće, pružiće inženjerima slobodu kada je reč o njihovom pozicioniranju unutar vozila.

Glasine koje su kolale nakon predstavljanja koncepta 2021., sugerisale su da bi naslednik LFA mogao da isporučuje 950 ks iz „plug-in“ hibridnog V8 pogonskog sklopa. Međutim, to se nije materijalizovalo, ali Toyota radi na konvencionalno pogonjenoj, homologovanoj za svakodnevni saobraćaj, verziji GR GT3 koncepta, koja će verovatno poneti Lexusov bedž. Novajlija je nedavno spažen kako se testira na trkačkoj stazi.

To znači da će se dva nova performantna vozila pridružiti gami, tako da će im biti potrebna imena, a LFR bi moglo da bude jedno od njih. Naime, Lexus je podneo zahtev za zaštitu te oznake 2022., privukavši naše interesovanje zbog sličnost s LFA, ali je ona bila vezana za Evropu. Bilo kako bilo, obe verzije su u suprotnosti s tipičnom nomenklaturom japanske marke, ali nema jasne indikacije kada će pristići na tržište.

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave