17.3 C
Novi Sad
25/05/2024
spot_img

Toyota pružila više detalja u vezi s novom generacijom baterija

Toyota, kao što znamo, tvrdi da je napravila proboj u oblasti baterija u čvrstom stanju, koje će lansirati 2027/2028., i koje će omogućiti maksimalan domet do 1.000 kilometara.

Nakon najave izgradnje nove fabrike baterijski pogonjenih vozila, koja će s radom započeti 2026., Toyota je otkrila nove detalje u vezi s novim, naprednim baterijama, koje će pogoniti novu generaciju elektromobila.

Japanski proizvođač će se osloniti na četiri tipa baterija nove generacije, tri s novom tehnologijom tečnih elektrolita i jednom s elektrolitima u čvrstom stanju.

Toyota kaže da će se ove baterije naći u 1,7 miliona od 3,5 miliona električnih automobila koje će prodati širom sveta do 2030. Nova generacija baterijskih tehnologija biće ključna u usvajanju od strane šire grupe kupaca.

Počev od tečnih elektrolita, koji čine aktuelnu mejnstrim baterijsku ponudu za baterijski pogonjena vozila, Toyota kaže da radi na opštim unapređenjima, uključujući višu energetsku gustinu, konkurentnost na planu troškova i kraće vreme punjenja.

Tri glavna tipa baterija koji su u razvoju, zovu se „Performance“, „Popularization“ i „High-Performance“.

Performance litijum-jonske baterije dolaze 2026. s dometom od 800 kilometara

Performance baterije s litijum-jonskom hemijom planirane su da debituju u novoj generaciji Toyotinih elektromobila od 2026., povećavajući autonomiju na više od 800 kilometara u kombinaciji s unapređenom aerodinamikom i redukovanom masom vozila.

Očekuje se da Performance baterije ponude 20 odsto niže troškove u poređenju s aktuelnim Toyota bZ4X električnim SUV-om i brzo punjenje od 20 minuta za stanje napunjenosti (SoC) od 10 do 80 odsto.

Popularization LFP baterije koje će ponuditi 20% veći domet od bZ4X

Ovaj tip baterija će posedovati litijum-gvožđe-fosfatnu hemiju i predstavljaće jeftiniju opciju, uprkos visokom kvalitetu. Toyota će praktično biti pionir u korišćenju bipolarne tehnologije nikl-metal-hidridnih (NiMH) jedinica, za koje se očekuje da će pristići na tržište 2026/2027.

Japanski proizvođač automobila očekuje da će nova tehnologija baterija ponuditi povećanje od 20 odsto po pitanju vozne autonomije u poređenju s Toyotom bZ4X, odnosno smanjenje troškova od 40 odsto u odnosu na aktuelni električni SUV. Što se punjenja tiče, Popularization baterije će moći da se napune od manje od 10 do 80 odsto za 30 minuta.

High-Performance baterije s dometom od 1000 kilometara pristižu 2027/2028.

Treći tip baterija s tečnim elektrolitima, pod imenom High-Performance, koristi litijum-jonsku hemiju u kombinaciji s katodama s visokim sadržajem nikla, da bi se postigla nominalna autonomija od 1000 kilometara, takođe u kombinaciji s poboljšanom aerodinamikom i smanjenom masom vozila.

Toyota očekuje dodatnih 10 odsto smanjenja mase Performance baterije i vreme brzog DC punjenja od 20 minuta ili manje, za stanje napunjenosti od 10 do 80 odsto. Ova baterija bi trebalo da debituje 2027/2028.

Baterija u čvrstom stanju s autonomijom od 1000 kilometara 2027/2028.

Toyota tvrdi da je napravila proboj po pitanju izdržljivosti novih baterija u čvrstom stanju. Litijum-jonske baterije s čvrstim elektrolitima omogućuju brže kretanje jona i veću toleranciju kada je reč o visokim naponima i temperaturama.

Kao rezultat toga, ove baterije su pogodne za brzo punjenje i pražnjenje i isporuku energije u manjoj formi. Kompromis za to je očekivani kraći životni vek baterije, s tim što Toyota tvrdi da je prevazišla ovaj izazov potonjim napretkom koji je ubrzao vremenski okvir proizvodnje.

Po Toyoti, cilj za baterije u čvrstom stanju je da budu spremne za komercijalnu upotrebu do 2027/2028., u narednoj generaciji elektromobila. Toyota je inicijalno planirala da nove jedinice u čvrstom stanju uvede u hibridna vozila.

Kompanija očekuje da će prve baterije u čvrstom stanju ponuditi povećanje od 20 odsto na planu autonomije u poređenju s Perfomance baterijama, što je oko 1000 kilometara, uz vreme brzog punjenja od 10 minuta ili manje za stanje napunjenosti od 10 do 80 odsto.

Japanski proizvođač kaže da već sada razvija čvrste litijum-jonske baterije viših specifikacija, s ciljem da ostvari unapređenje od 50 odsto u krstarećem režimu, u poređenju s Performance baterijom, što znači da će pružati autonomiju od 1.200 kilometara.

Tanji paket baterija visine 10 centimetara

Pored poboljšanja performansi nove generacije baterija, Toyota je takođe zainteresovana za optimizovanje visine baterije radi poboljšanja aerodinamičnosti, a samim tim i dometa. Budući da je baterija locirana ispod poda vozila, direktno utiče na ukupnu visinu vozila, što zauzvrat utiče na aerodinamiku i domet.

Smanjenje visine baterije rezultira manjom ukupnom visinom vozila, što je razlog zašto japanski proizvođač planira da redukuje visinu baterije na 120 milimetara, u poređenju s baterijom u Toyoti bZ4X, koja je visoka 150 milimetara. U slučaju visokoperformantnih, sportskih elektromobila, visina baterija će biti dodatno smanjena na 100 milimetara.

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave