18.4 C
Novi Sad
24/05/2024
spot_img

Teslina Supercharger mreža bi mogla postati biznis vredan više milijardi dolara

Analitičar iz Vol Strita procenio je da bi na Supercharger mrežu moglo da se odnosi tri do šest odsto Teslinih prihoda.

Tesla je u blogu pre par godina saopštio da Supercharger mreža nikada neće biti „profitni centar“. Međutim, u međuvremenu se ispostavilo da se radi o poslovanju potencijalno vrednom više milijardi dolara.

Den Ajvs, upravni direktor i viši analitičar i investicione firme Wedbush Securities, prognozirao je da bi Teslino Supercharger poslovanje moglo da učestvuje s tri do šest odsto u ukupnim prihodima, što u prevodu iznosi 10 do 20 milijardi dolara do 2030.

Ovaj analitičar je bazirao svoju procenu na više faktora, uključujući NACS standard punjenja, koji je prihvatilo više renomiranih proizvođača, poslovanje u energetskom sektoru, investicije u veštačku inteligenciju i povećanje proizvodnih kapaciteta, između ostalog.

Ajvs je dodao da je Tesla u „vrhunskoj poziciji“ da profitira na putu ka elektrifikaciji, kao i da se globalna potražnja za Teslinim električnim vozilima održava na visokom nivou s nedavnim sniženjima cena. Njegova projekcija što se tiče vrednosti Teslinih akcija, iznosi 350 dolara.

Nakon nekoliko smanjenja cena Teslinih vozila ove godine, Ilon Mask je u julu 2023. rekao da bi one ponovo mogle da budu „skresane“ ukoliko dođe do „turbulentnih“ vremena. U svojim ranim danima, Tesla je svoje kupce častio s neograničenim besplatnim punjenjem za Model S i Model X.

Ova akcija je povučena 2018., kada je teksaška marka saopštila da je tako nešto neodrživo. Mada i dalje postoji hiljade Tesli koji i dalje uživaju u beneficijama besplatnog punjenja, radi se o starijim modelima s besplatnim servisom ili novim s privremenim ugovorima.

Firma Ilona Maska nije u potpunosti ukinula besplatni program, nudeći Model 3 iz zaliha u junu 2023., uz privlačenje kupaca s tri meseca neograničenog besplatnog punjenja, ukoliko se automobili naruče tokom izvesnog perioda.

Nakon što je Ford objavio ovog leta da će se pridržavati Teslinog NACS standarda, više proizvođača automobila je ispratilo ovaj primer, uključujući General Motors, Mercedes-Benz, Hondu, Volvo i Nissan.

Od proizvođača originalne opreme se ne traži da Tesli plaćaju licencu za instalaciju NACS priključaka. Međutim, na kupce će se prebaciti izvestan trošak za korišćenje Teslinih Superchargera, što bi mogao da bude jedan od načina da se ostvari poslovanje vredno više milijardi dolara.

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave