16.2 C
Novi Sad
25/05/2024
spot_img

Rivian R1S prvo električno vozilo koje je savladalo Rubicon Trail

Rivian je iskoristio standardan, četvoromotorni R1S, za kompletiranje zahtevnog terenskog ispita.

Rivian R1S je savladao izuzetno težak izazov. Američki proizvođač kaže da je njegov SUV prvo čisto električno vozilo koje je savladalo Rubicon Trail, jednu od najtežih off-road ruta na svetu.

Rivianov testni tim se u rano jutro 7. avgusta uputio ka ulazu u jezero Lun južno od jezera Taho, blizu granice između Kalifornije i Nevade. Zatim im je bilo potrebno oko osam sati da prevezu Rivian R1S na potezu od 19 kilometara, vozeći se preko strmih nagiba, stenovitih prepreka i kamenih gromada, sve do krajnje tačke Tahoma.

Kalifornijska kompanija je iskoristila standardan R1S s četiri motora i 34-inčnim Pirelli terenskim pneumaticima, mada je u igri bila izvesna dodatna oprema u vidu prednjeg vitla, čeličnih zaštita pragova i krovnog nosača.

Rivian tvrdi da je vozilo započelo naporan uspod sa stanjem napunjenosti (SoC) od 80 odsto, da bi završilo ispit s „ispod 10 odsto)“ preostalog dometa, pre nego što je bilo priključeno na punjač nivoa 2, nakon dolaska na odredište. Uprkos relativno kratkoj distanci, čini se da je zahtevna priroda staze prilično iscrpila bateriju.

R1S je iskoristio oko 75 odsto ukupnog kapaciteta baterijskog paketa da bi ispunio izazov, što je ekvivalentno 11,3 litra benzina, saopštila je kompanija.

Staza ne samo što je teška, već je i izolovana. Mobilna mreža nije dostupna na 99,9 odsto rute, tako da posetioci moraju da koriste radio za komunikaciju, kaže Fondacija staze Rubikon, odgovorna za održavanje ovog popularnog turističkog mesta.

Ova off-road ruta zahteva izuzetne vozačke veštine i preciznu kontrolu vozila. Vozači moraju da se izbore s uskim skretanjima, upravljaju sekcijama s kontranagibom i savladaju prepreke koje zahtevaju pažljivo pozicioniranje guma i tehniku „puzanja“ po steni.

U video snimku koji je Rivian podelio na X-u, možemo videti kako prašnjavi R1S proizvodi zvukove prskanja vode prilikom prelaska reke, kako klizi preko velikih sena, drobi sitno kamenje pod točkovima i povremeno udari zadnju zaštitnu oplatu dok savladava zahtevnu stazu.

Električni SUV nije bio usamljen tokom ove ekskurzije. U vidu podrške, tu su bila prisutna dva pretproizvodna, četvoromotorna električna kamioneta R1T i modifikovani Jeep Wrangler. Rivian tvrdi da nije bilo mehaničkih oštećenja niti oštećenja guma tokom vožnje, ali je R1S zadobio neke „kozmetičke udarce i ogrebotine“.

Rivian svoja oba putnička elektromobila reklamira kao vozila namenjena za avanturu. R1S ima maksimalan klirens od 38 centimetara, uz „gaz“ preko vode od preko 90 centimetara. Njegovi prilazni, odlazni i prelomni uglovi iznose 35,6, 34,3, odnosno 29,6 stepeni.

Poređenja radi, Jeep Wrangler Rubicon ima klirens od 32,8 centimetara, uz prilazni i odlazni ugao od 47,4, odnosno 40,4 stepeni. Maksimalna dubina vode koju može da pređe iznosi 85 centimetara, kažu u Jeepu.

Naravno, Rivianova proizvodnja se širi a broj isporuka se povećava. U prvoj polovini 2023. godine, marka predvođena direktorom Ar Džejom Skarindžom, proizvela je 23.387 električnih vozila (236% više u odnosu na prethodnu godinu) i isporučila 20.586 jedinica (porast od 262% u odnosu na prethodnu godinu).

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave