17.3 C
Novi Sad
25/05/2024
spot_img

Premijera: Opel Experimental Concept EV

Kompaktni, čisto električni krosover, poseduje tehnologiju elektronskog sistema upravljanja i pogon na sve točkove.

Opel Experimental, baterijski pogonjeni konceptni automobil, oficijelno je predstavljan pod krovom Stellantisa, utabavajući put za novu generaciju serijskih vozila u smislu dizajna i moguće integracije novih tehnologija.

Na putu da bude po prvi put prikazan u javnosti, tokom ovogodišnjeg IAA Mobility salona u Minhenu u septembru, Experimental EV je baziran na nečemu što Opel naziva „remek-delo Stellantisova BEV“ platforma, a ono o čemu se verovatno radi je STLA  arhitektura.

Koncept nulte emisije proizvođača iz Riselshajma poseduje dimenzije koje ga svrstavaju u C segment, tako da bi trebalo da bude nešto manji od Teslinog Modela Y, ali sličan budućem čisto električnom Opel Grandlandu, koji će počivati upravo na STLA Medium platformi. Studija takođe raspolaže pogonom na sve točkove i elektronskim sistemom upravljanja, koji omogućava da se volan sklopi i ukloni u slučaju kada nije potreban.

„Opel Experimental pruža uvid u buduće modele i tehnologije, budući dizajn i novu eru brenda. Ovaj koncept koji oduzima dah ukazuje na naš put prema napred i ponovo demonstrira Opelov pionirski duh“, rekao je šef marke iz Riselshajma, Florijan Hitl.

Nemački proizvođač kaže da je najupečatljiviji atribut Experimentala EV potpuno odsustvo hroma na njegovoj elegantnoj silueti, koji je zamenjen osvetljenim elementima i visokokontrastnom grafikom, koja podvlači kupe proporcije ovog krosovera.

Napred pronalazimo osvetljenu Opelovu „munju“ pored koje se nalaze izdužena prednja svetla. Pozadi, elegantne zadnje signalne grupe zaokružuju futuristički izgled krosovera.

Experimental takođe poseduje vazdušna zakrilca napred i pozadi, kao i zadnji difuzor koji se produžava ili uvlači u zavisnosti od uslova u vožnji, u cilju unapređenja aerodinamičke efikasnosti. Pored toga, pneumatici razvijeni u saradnji s Goodyearom, napravljeni su od reciklirane gume i počivaju na trozonskim Ronal naplacima, koji svojim „aero“ dizajnom dodatno stavljaju akcenat na efikasnost.

„Naš novi Opel Experimental pokazuje više tehničku, pa čak i naglašeniju interpretaciju naše filozofije smelog i čistog dizajna. S njim, naša vizija budućnosti počinje da se oblikuje. Mnogi od elemenata dizajna i osnovna filozofija, reflektovaće se u budućim serijskim modelima. Dizajn karoserije kombinuje najbolju aerodinamiku  s prepoznatljivom siluetom, dok unutrašnjost prenosi intenzivno, emocionalno korisničko iskustvo, rekao je glavni dizajner Opela, Mark Adams.

Ukupno gledajući, spoljna forma pomalo evocira na Lanciju Pu+Ra HPE, koja je takođe bazirana na verziji Stellantisove STLA platforme. Vredno je pomena da je italijanski koncept manji od Opelovog.

Što se unutrašnjosti tiče, proizvođač iz Riselshajma kaže da prostora ima kao u jednom vozilu D segmenta, zahvaljujući nečemu što se naziva Space Detox. Drugim rečima, laka sedišta, volan koji se uvlači i odsustvo bilo čega što nije od esencijalnog značaja za vožnju, obezbedilo je prostran kabinski prostor koji pruža osećaj da je veći nego što zapravo jeste.

Konvencionalni ekrani, prema kojima veliki broj vozača ne gaji neku posebnu naklonost, zamenjeni su sistemom projekcije proširene stvarnosti, koji iznad armaturne table projektuje podatke vezane za instrumentaciju i info-zabavu. Tradicionalnih spoljnih retrovizora nema, a njih je zamenio sistem potpuno integrisanih kamera koje pokrivaju 180 stepeni i nalaze se u C stubovima.

Detalji u vezi sa snagom, kapacitetom baterije ili potencijalnom autonomijom, nisu objavljeni, ali budući da se radi o konceptnom vozilu, nisu od neke važnosti. Međutim, specifikacije modela koji bi eventualno proizašao iz Experimentala EV, bile bi od ključne važnosti za eventualan tržišni uspeh.

Izvor: Opel

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave