16.2 C
Novi Sad
25/05/2024
spot_img

Mercedes optužen za korišćenje nedozvoljenih uređaja – moguće konsekvence

„Procurelo“ pismo baca svetlo na nastavak „dizelgejt“ sage.

Vladine agencije širom sveta nastavljaju da ispituju proizvođače automobila nakon dizel skandala koji je izbio 2015., u čijem je centru pažnje bio Volkswagen.

Sudeći po pismu nemačkih federalnih vlasti za drumski saobraćaj, koje je dospelo u javnost, Mercedes-Benz je bio „na nišanu“ agencije u toku ovog leta, pod optužbom da je koristio takozvane poništavajuće uređaje da bi zaobišao novu Euro 6 regulativu.

U dopisu (na nemačkom) koji datira iz 7. jula 2023., detaljno su opisana tri softverska uređaja pronađena na OM642 dizel motoru, koji se nalazi u E350 BlueTec modelu. Dva su zadužena za promenu rada motora na osnovu izvesnih temperaturnih parametara. Agencija je štutgartskom proizvođaču naložila da mora da ispravi dotične stavke ili će sporni automobili biti zabranjeni i povučeni iz saobraćaja.

Nemačka ekološka grupa za zaštitu potrošača, Deutsche Umwethilfe (DUH), objavila je „procurelo“ pismo u petak, koje dobila od neimenovanog insajdera.

Mercedes, koji sarađuje s agencijom, izjavio je za Rojters da veruje da je već razvio i stavio u upotrebu propisna softverska ažuriranja, koja bi trebalo da isprave dotične probleme. Dodatno ispitivanje je naloženo nakon što je Evropski sud pravde u julu 2022. presudio da su poništavajući uređaji na bazi softvera nezakoniti. Agencija je kompaniji dala rok do 27. jula da ispravi stvari, ali je Rojters objavio da je došlo do produženja.

Ovo nije prvi put da Deutsche Umwelthilfe pod lupu stavlja Mercedes. Novembra 2021. ova organizacija je izdala javno saopštenje u kojem optužuje štutgartsku kompaniju da koristi osam poništavajućih uređaja u E klasi, i to automobilima opremljenim OM642 dizel motorima koji su u skladu s Euro 6 standardima. DUH je dotične uređaje smatrao nelegalnim. Sudeći po izveštaju, oni su smanjivali količinu AdBlue tečnosti koja se ubrizgava za neutralisanje štetnih azotnih oksida.

Mercedes nije prvi proizvođač automobila koji se suočava s posledicama „Dizelgejta“, osam godina nakon što je skandal izbio. Ovog leta, Rupert Štadler, bivši šef Audija, kažnjen je s 1,1 milion evra zbog umešanosti u skandal. On je priznao krivicu da bi izbegao zatvorsku kaznu. Komponentaš, Bosch, platio je kazne u vrednosti od 25 miliona dolara prošle godine. Mercedesova matična kompanija, Daimler, morao je da plati 2,8 miliona dolara radi namirenja potraživanja u SAD. Štutgartski proizvođač se suočio s tužbama Američke agencije za zaštitu životne sredine, Kalifornijskog odbora za vazdušne resurse, Američkog ministarstva pravde, kao i s grupnom tužbom. Do sada, više od polovine od gotovo tri milijarde dolara otišlo je u različite vladine agencije, dok je 700 miliona otišlo na sudska poravnanja.

Izvor: Rojters

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave