17.3 C
Novi Sad
19/05/2024
spot_img

Geely grupacija neumoljivo napreduje

Kineski automobilski konglomerat, Geely Group, objavio je godišnje rezultate prodaje za 2022. godinu, koji su se reflektovali u više od 2,3 miliona prodatih vozila i gotovo 5% ukupnog rasta.

Iako se kompletna prodaja nije odnosila isključivo na električne modele, oni su činili gotovo trećinu. 

Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd., poznatija kao Geely, multinacionalna je automobilska kompanija sa sedištem u Kini, povezana s nekoliko drugih OEM proizvođača širom sveta, bilo da su u potpunom ili delimičnom vlasništvu.

Primera radi, Geely poseduje značajan većinski udeo u Volvo Carsu, nešto više od 50% Polestara, i suvlasnik je Smarta, zajedno s Mercedes-Benzom AG. Lotus je takođe u većinskom vlasništvu Geely Holdinga od 2017.

Pored gore navedenih većinskih udela, kompanija upravlja sopstvenim brendom vozila, pod svojom markom Geely Auto, a poslednjih godina je takođe implementirala brendove usmerene na čisto električni pogon, kao što je Zeekr. Lista se nastavlja, ali se jasno vidi da Geely Group ima snažno prisustvo kada je reč o prodaji automobila u Kini, koja se proširila na druga tržišta poput SAD-a i Evrope.

Ali ko je najviše povukao za Geely 2022? Da li je to bio Lynk & Co? Farizon Auto? Evo kako je 2022. prošla za svaki od brendova Geely grupacije (u nastavku).

Učešće u rastu prodaje Geely grupacije u 2022. po markama

Prema nedavnim podacima o prodaji koje je Geely objavio ove nedelje, kompanija je u 2022. zabeležila rast prodaje od 4,7% u odnosu na prethodnu godinu, prodavši najmanje 2 miliona vozila petu godinu zaredom.

Grupa prijavljuje prodaju preko 675.000 elektrifikovanih privatnih i komercijalnih vozila u okviru tog rasta, što čini 29% njene ukupne prodaje. Taj pokazatelj prodaje električne energije je dvostruko veći u odnosu na 2021.

Evo prodaje/napretka podeljenog po svakom brendu Geely grupacije:

  • Geometry (Geely Auto)

o Geelyjeva čisto električna marka koja proizvodi automobile za masovno tržište lansirala je dva nova modela 2022., dok se širila izvan Kine u istočnu Evropu i Južnu Ameriku. Njena prodaja je iznosila 149.389 jedinica u 2022. godini, što predstavlja rast prodaje od 170% u odnosu na isti period prethodne godine.

  • Livan (Geely Auto)

o Geelijev EV brend čije modele karakterišu zamenjive baterije, prodao je 56.140 jedinica u Kini tokom prve godine prodaje.

  • Lynk & Co (Geely Auto)

o Geelyjev premijum SUS/hibridni brend prodao je 180.127 vozila širom sveta dok je proširio svoj pretplatni poslovni model za 145% na više od 180.000 članova samo u Evropi (tokom 2022).

  • Zeekr (Geely Auto)

o Marka Geely grupe specijalizovan za električna vozila, završila je svoju prvu punu godinu prodaje premašivši cilj od 70.000 jedinica, na čelu sa Zeekr 001. Kompanija ima za cilj da skoro udvostruči svoju prodaju u 2023. dok se širi na evropska tržišta. Možda SAD posle toga? Vrlo verovatno.

  • Lotus Cars

o Lotus je započeo svoju punu tranziciju u čisto električni brend 2022., s početkom prodaje svog prvog SUV-a, Eletre. Ovaj kultni proizvođač automobila je takođe iskoristio 2022. da „otpeva labudovu pesmu“ Emiri, svom finalnom modelu s motorom s unutrašnjim sagorevanjem. Geely kaže da su porudžbine već sada jake za 2023. godinu, ali nije podelio nikakve konkretne prodajne brojke.

  • Volvo Cars

o Slično Lotusu, Geelyjev švedski poduhvat iskoristio je 2022. za veliku prekretnicu ka elektrifikaciji. Volvo Cars je zabeležio prodaju od 615.121 vozila, ali čisto električna vozila čine samo 10,9% totala. Ipak, Geely grupacija kaže da je rast prodaje elektromobila u odnosu na prethodnu godinu gotovo utrostručen. Udeo električnih modela bi trebalo da se poveća kada stigne novi, ultrabezbedni SUV EX90.

  • Polestar

o Geelyjev premijum švedski električni brend kompletirao je izlazak na Njujoršku berzu prošle godine, pre nego što je postigao svoj cilj koji je podrazumevao prodaju od 50.000 vozila širom sveta, što je oko 80% više u odnosu na isti period prethodne godine. Sa Polestar 3 SUV-om na putu 2023. i novim Polestarom elektromobilima koji će uslediti svake godine do 2026. godine, postoji mnogo razloga za uzbuđenje oko ovog brenda.

  • Smart

o Geelyjevo zajedničko preduzeće s Mercedesom započelo je u Kini isporuku svog prvog potpuno električnog SUV-a, Smarta #1, u septembru. Već je plasirano preko 10.000 jedinica, a plan je proširivanje na nova tržišta u Evropi i jugoistočnoj Aziji 2023. godine.

  • Farizon

o Ovaj brend je zabeležio povećanje prodaje od 55% u 2022. i egzistira u okviru New Energy Commercial Vehicle grupacije. U poslednje vreme razvija i sopstvena elektrifikovana komercijalna vozila. Ovo uključuje „Homtruck“ električni šleper koji pristiže 2024. godine, kao i svestrani SuperVAN.

  • LEVC

o U 2022. godini, ovaj britanski brend električnih taksija i komercijalnih kombija, zabeležio je rast prodaje električnih TX taksija i VN5 kombija s produženim dometom za oko 67%. U 2023. radiće na tome da postane proizvođač vozila s nultom emisijom i provajder tehnologije mobilnosti, s ciljem da poraste za najmanje 20%.

Priredio: Pavle Barta

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave