20.6 C
Novi Sad
22/05/2024
spot_img

Ferstapen konačno osvojio Bahrein – dvostruka pobeda Red Bulla

Pre same trke u Bahreinu, Džordž Rasel je onako smireno, u svom maniru, rekao za Red Bull: „Moglo bi da se desi da oni pobede u svim trkama ove sezone.“

Da li će se njegovo predskazanje obistiniti? Prvo od 23 ovosezonska poglavlja ide tome u prilog, jer ne samo što je Ferstapen pobedio, već je njegov timski kolega, Serhio Peres, bio drugi.

 

Fernando Alonso, razgoropađen u osveženom Aston Martinu, završio je trku kao treći, 38 sekundi iza pobednika. Karlos Sains, jedini „preživeli“ Ferrari, našao se na četvrtom mestu, s 48 sekundi zaostatka, dok je Luis Hamilton bio peti (-51 sekunda). Lens Strol na šestom i Džordž Rasel na sedmom mestu, zaostajali su na kraju 54,5, odnosno 55,8 sekundi.

Ovo je Holanđaninova 10 pobeda u poslednjih 12 trka, odnosno njegova 17 u poslednjih 24, još od Abu Dabija 2021., kada su „svetla ugašena“ za Mercedes.

Rasel je nastavio svoj narativ vezan za neprijatnu realnost rekavši: „Red Bull već ima ovaj šampionat u džepu i mislim da niko neće moći da im se suprotstavi ove godine. Njihov tempo ovde je bio slabiji nego na testiranjima, što znači da mogu da budu opušteni i rade šta god žele.

Možda neće uzeti svaki pol jer je Ferrari konkurentan kada je reč o jednom brzom krugu, ali kada je u pitanju tempo u trci, Red Bull je dominantan.“

Sigurno je aktuelna situacija nimalo ne prija šefu „Srebrnih strela“, Totu Volfu, čemu svedoči jedna od najpesimističnijih izjava koju je dao, kada je noć pre trke rekao da su pogrešno osmislili bolid i da će morati da ga se otarase, odnosno prebace se na novi dizajn.

Mnogima u padoku je bilo teško da poveruju svojim ušima, da jedan Toto Volf uslovno rečeno unižava moral ekipe. Međutim, čini se da je Mercedes konačno odlučio da napravi radikalan zaokret i odustane od rešenja bez bočnih platformi, koje se prošle godine nije pokazalo u najsjajnijem svetlu.

Dakle, Mercedes će se vratiti za crtački sto, što znači da je ova godina praktično otpisana, s eventualno par pobeda krajem sezone.

Nakon što je ovaj naporni vikend završen, bilo je jasno da je Aston Martin najbliži „izazivač“ Red Bulla, ako se to tako može nazvati, s tim što neznatno za njima zaostaje Ferrari, dok je Mercedes četvrti, što je stepenik niže nego prošle godine.

 

„Bio je to jedan od najgorih dana otkada sam u sportu“, priznao je Volf, čija se iskrenost ovoga puta ne dovodi u pitanje. „Situacija uopšte nije dobra, nedostaje nam brzine u svakom smislu.

Red Bull je s druge planete. Ono što boli je što su daleko ispred. To me podseća na naše najbolje godine, kada su svi bili iza nas. To je reper, tako da moramo da se vratimo, a mi to apsolutno možemo da uradimo.“

Možda mogu a možda i ne. Mercedes je izgubio ključno osoblje, a čak ni Rimsko carstvo nije trajalo večno. To za sobom povlači brojne druge stvari, da ne spominjemo Hamiltona, koji sigurno neće predugo čekati na odgovarajući bolid, budući da se nalazi na relativnom zalasku karijere.

„Ne možemo okolišati“, dodao je Rasel. „Želim da osvajam šampionate, ne da budem drugi, a to je ono što svaka osoba u Mercedesu želi. Drugo mesto nije dovolno dobro i ako moramo da napravimo drastične promene, da bismo pružili sebi šansu u drugoj polovini godine ili već kada, to je ono što moramo da uradimo.“

Uticati na ovakve promene nije lako u ovoj eri zbog ograničenja budžeta. Timovi sada mogu da potroše samo 175 miliona dolara, tako da „koferi puni para“ nisu od pomoći u ovom momentu. Napredak će neminovno biti sporiji a neophodne veštine su drugačije od onih koje je Mercedes primenjivao dok je suvereno vladao.

Još jedan (neizbežno) važan igrač u čitavoj ovoj priči je naravno Ferrari, koji ima novog šefa, Francuza Freda Vasera.

Scuderia ne samo što nema tempo da parira Red Bullu, već je Šarl Lekler doživeo misteriozne probleme s motorom dok je bio na trećem mestu. Ovaj peh ga je zadesio 17 krugova pre kraja.

Na kraju, moramo spomenuti i aktuelnog šampiona, koji je kampanju odbrane titule započeo na najbolji mogući način. Pored njega, oduševio je i Fernando Alonso, koji je za Aston Martin osvojio prvi ovogodišnji podijum.

Dakle, ovo je bio perfektan start za Ferstapena, čija prva pobeda u Bahreinu niti u jednom momentu nije dolazila u pitanje. Holanđanin je trijumfovao s 12 sekundi ispred timskog kolege, Serhia Peresa, tako da su „Crveni bikovi“ odmah na početku sezone došli do dvostruke pobede.

Međutim, Alonso je bio taj koji je koji je okupiro naslovne stranice, i to ne bez razloga, jer je dvostruki šampion demonstrirao sjajnu vožnju, došavši na kraju do podijuma.

Španac se oporavio od sporog starta, pretekavši Rasela i Hamiltona, pre nego što se dao u poteru za Karlosom Sainsom, koga je takođe savladao.

Alonsu je u misiji osvajanja trećeg mesta na podijumu pomoglo odustajanje Šarla Leklera, čiji je Ferrari „ispustio dušu“ 17 krugova pre kraja trke.

 

Kao što smo naveli, Hamilton je bio peti ispred Lensa Strola, koji se još uvek oporavlja od loma ručnog zgloba i palca, što je zadobio vozeći bicikl.

Rasel je bio sedmi ispred Valterija Botasa iz Alfe Romeo i Pjera Gaslija iz Alpinea, dok je Aleks Albon zaokružio osvajače poena za Williams.

Pavle Barta

VN Bahreina 2023. (Sakhir)

POZ BR. VOZAČ TIM KRUGOVA VREME POENI
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 57 1:33:56.736 25
2 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 57 +11.987s 18
3 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 57 +38.637s 15
4 55 Carlos Sainz FERRARI 57 +48.052s 12
5 44 Lewis Hamilton MERCEDES 57 +50.977s 10
6 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 57 +54.502s 8
7 63 George Russell MERCEDES 57 +55.873s 6
8 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 57 +72.647s 4
9 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 57 +73.753s 2
10 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 57 +89.774s 1
11 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 57 +90.870s 0
12 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 56 +1 krug 0
13 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 56 +1 krug 0
14 21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 56 +1 krug 0
15 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 56 +1 krug 0
16 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 56 +1 krug 0
17 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 55 +2 kruga 0
NC 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 41 DNF 0
NC 16 Charles Leclerc FERRARI 39 DNF 0
NC 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 13 DNF 0

NAPOMENA – Hulkenberg je dobio kaznu od 15 sekundi zbog višestrukih prelazaka limita staze.

Generalni poredak u konkurenciji vozača

POZ. VOZAČ NAC. TIM POENI
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA RBPT 25
2 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA RBPT 18
3 Fernando Alonso ESP ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 15
4 Carlos Sainz ESP FERRARI 12
5 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 10
6 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 8
7 George Russell GBR MERCEDES 6
8 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 4
9 Pierre Gasly FRA ALPINE RENAULT 2
10 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 1
11 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA RBPT 0
12 Logan Sargeant USA WILLIAMS MERCEDES 0
13 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 0
14 Nyck De Vries NED ALPHATAURI HONDA RBPT 0
15 Nico Hulkenberg GER HAAS FERRARI 0
16 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 0
17 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 0

Generalni poredak u konkurenciji konstruktora

POZ TIM POENI
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 43
2 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 23
3 MERCEDES 16
4 FERRARI 12
5 ALFA ROMEO FERRARI 4
6 ALPINE RENAULT 2
7 WILLIAMS MERCEDES 1
8 ALPHATAURI HONDA RBPT 0
9 HAAS FERRARI 0
10 MCLAREN MERCEDES 0
Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave