17.3 C
Novi Sad
25/05/2024
spot_img

Dva nova Lexusova koncepta kao vesnici budućnosti japanske premijum marke

Lexus je obelodanio dva konceptualna električna automobila na ovogodišnjem Japan Mobility Showu u Tokiju.

Reč je o vesnicima budućih proizvoda japanske marke i nove generacije naprednih tehnologija.

Lexus LF-ZC i LF-ZL su bazirani na „potpuno novoj“ modularnoj strukturi. To je omogućeno korišćenjem tehnike „gigakastinga“, koja deli karoseriju vozila na tri segmenta – prednji, centralni i zadnji.

Za „gigakasting“ se takođe tvrdi da unapređuje krutost šasije, što zauzvrat donosi poboljšanu voznu dinamiku. Koncepte takođe odlikuju „ napredne visokoperformantne baterije“ s prizmatičnom strukturom, pozicionirane unutar centralnog segmenta vozila“.

Ove baterije su konstruisane na način da pružaju duži domet kroz poboljšanu aerodinamiku i smanjenje mase. Lexusovi konceptni automobili takođe poseduju pogon na sve točkove, uz elektronski sistem upravljanja, poput postojećeg RZ električnog krosovera.

Japanski premijum proizvođač planira da uvede takozvanu „samovozeću“ montažnu liniju za novu generaciju električnih vozila, koja omogućava autonomno kretanje automobila ka sledećoj fazi.

Tvrdi se da eliminacija transportnih traka s proizvodne linije obezbeđuje veću fleksibilnost u pogledu rasporeda postrojenja, donoseći u isto vreme značajnu uštedu.

Budući Lexusovi elektromobili će biti u drugoj fazi dugoročnog projekta, u okviru kojeg će japanski proizvođač imati čisto električnu globalnu ponudu do 2035., mada se očekuje da u nekim regionima ranije dođe do ukidanja motora s unutrašnjim sagorevanjem.

Lexus LF-ZC koncept

Ako ste se upitali, šta znači dotična oznaka, odgovor je „Lexus Future Zero-Emission Catalyst“. Ova studija je prethodnica elegantnog električnog sedana ili „liftbea“, koji će međunarodnu premijeru imati 2026.

Dužine 4.750 milimetara, uz širinu i visinu od 1.880 odnosno 1.390 milimetara, LF-ZC koncept je u smislu dimenzija veoma sličan IS limuzini.

Japanska premijum marka takođe targetira koeficijent otpora vazduha od 0,20 za serijsku verziju LF-ZC koncepta. Da bismo stekli o kakvoj vrednosti se radi, podsetićemo se da i Mercedes-Benz EQS raspolaže dotičnim koeficijentom.

Lexus tvrdi da će LF-ZC imati „otprilike dvostruko duži domet od konvencionalnih elektromobila“. Nije jasno na koje je konkretno modele Lexus mislio.

U smislu spoljašnjeg dizajna, LF-ZC koncept poseduje nisko postavljen prednji deo sa zatamnjenom maskom u vidu vretena, kao i usisne otvore.

Bočni profil podseća na aktuelnu generaciju Toyote Prius, mada detektujemo izvestan broj oštrih linija i aerodinamične lukove točkova.

Kada je reč o zadnjem delu, LF-ZC koncept takođe krase specifične konture. Tu je neizbežna svetlosna traka s Lexusovim potpisom, uz signalne grupe u obliku slova „L“.

Lexus nije obelodanio detalje što se enterijera tiče, bar ne u ovoj fazi, ali je naglasio da se radi o „prostranom kabinskom prostoru“.

Lexus LF-ZL koncept

U ovom slučaju je oznaka skraćenica za (Lexus Future Zero-Emission Luxury), a radi se o prethodnici moguće perjanice japanskog brenda.

LF-ZL koncept je krosover, koji uslovno rečeno briše jasne linije između tradicionalnog SUV-a, limuzine i karavana.

Dugačak je 5.300 milimetara, širok 2.020 i visok 1.700 milimetara, uz 3.350 milimetara dugačko međuosovinsko rastojanje. Poređenja radi, nešto je veći od LS limuzine, koja je aktuelna Lexusova perjanica.

LF-ZL koncept takođe poseduje impresivan „anfas“ za zatamnjenom maskom. S boka gledano, silueta podseća na takozvanu „shooting brake“ karoserijsku konfiguraciju. Poput LF-ZC koncepta, i ovde primećujemo različite „kreste“, mada nema B stuba.

Prednja vrata se mogu otvoriti do 90 stepeni, dok zadnja poseduju klizni mehanizam, koji pronalazimo kod kombi vozila.

Pozadi, nema tradicionalnog prozora, već je primenjeno rešenje slično kao kod Polestara 4, dok su ostali elementi dizajna slični LF-ZC konceptu.

Kada je o unutrašnjosti reč, LF-ZL koncept poseduje četiri individualna sedišta, s tim što su prednja dva u crnom finišu, dok su zadnja bela.

Pod je u potpunosti ravan, a prisutan je i panoramski krov koji obezbeđuje prozračnost kabinskog prostora.

Ispred vozača se nalazi upravljač u vidu „jarma“, s dva mala displeja koji se mogu koristiti za kontrolu menjača, sistema asistencije, biranje režima vožnje, audio i klima uređaja, telefona i AI funkcija. Tu je i „head-up“ displej, koji prikazuje brzinu i autonomiju.

Duž ostatka armaturne table se pruža ekran info-zabavnog sistema, osetljiv na dodir, sa sekcijom namenjenom suvozaču.

Što se tiče usvajanja Arene operativnog sistema, softverske platforme koja obezbeđuje povezivanje čitavog niza povezanih uređaja, Lexus kaže da donosi „istinsko iskustvo personalne mobilnosti“. Tu je naravno i sistem komandovanja putem glasa, koji poseduje funkciju učenja, što znači da može automatski da personalizuje postavke za svakog vozača ponaosob.

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave