10.6 C
Novi Sad
23/02/2024
spot_img

Audi: parni brojevi u oznakama elektromobila pojašnjavaju nomenklaturu

Audi A6 s benzinskim pogonom postaće A7, budući da modeli marke iz Ingolštata s motorima s unutrašnjim sagorevanjem dobijaju neparne brojeve.

Plan je da se relativizuje „e-tron“ oznaka.

Dok razvija sopstvenu liniju električnih automobila, Audi usvaja novu strategiju imenovanja modela, koja podrazumeva neparne brojeve za modele s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, odnosno parne za njihove električne pandane.

Primera radi, novi električni A6 e-tron, prodavaće se od 2024. zajedno s ažuriranom verzijom aktuelnog A6, koji će preći na A7 oznaku. Slično tome, novi Q6 e-tron je pozicioniran kao električna alternativa Q5 bestselera, koji će ući u novu generaciju 2024. godine.

Na pitanje da pojasni razmišljanje koje stoji iza nove strategije, tehnički direktor Audija, Oliver Hofman, objasnio je da će nova nomenklatura na kraju postati „automatska“, te da predstavlja očigledan način da se napravi diferencijacija između dva tipa pogonskih sklopova.

„Želimo da imamo jasnu strukturu za naše kupce. U C segmentu imamo danas Q5, koji ima motor SUS, a pored njega potencijalno je mogao da bude Q5 e-tron. Međutim, odlučili smo se da imamo jasnu strategiju kada je reč o našem portfoliju.

Dobar primer je A6. To je automobil koji je u našem osnovnom segmentu, i to ćemo demonstrirati s predstojećim A6 e-tronom. To je naš glavni model u kategoriji, a budući da je budućnost čisto električna, odlučili smo da parne brojeve podarimo BEV modelima“, rekao je Hofman.

Na pitanje da li novi sistem znači da će Audi odustati od „e-tron“ sufiksa, koji koristi za elektrifikovane automobile od 2009., Audijev menadžer je rekao sledeće: „U budućnosti će A6 biti jasno definisan kao baterijsko električno vozilo. Biće A6 e-tron, kao Q6 e-tron, ali ako neko kaže ’ovo je Q6’, znate da se radi o čisto električnom modelu. Ne morate da ističete ’e-tron“ ili ’SUS’ oznaku.“

Dakle, „e-tron“ bedž će ostati u životu, ali će se svesti na nivo oznaka kao što su „TDI“ i „TFSI“, koje se danas koriste za dizel i benzinske modele.

„Ako pogledate celokupno tržište, uvidećete da je u igri mnoštvo oznaka koje ukazuju na to da je ’ovo električni automobil’, ’ovo je PHEV’.., a s naše tačke gledišta, ovo je jasna struktura nomenklature“, elaborirao je Hofman.

Pavle Barta
Novinar s dugogodišnjim stažom u medijima koji se bave automobilskom industrijom, transportom na kopnu, vodi i vazduhu, auto-moto sportom i brojnim drugim pridruženim temama. Karijeru je započeo inicijalno u etabliranom štampanom izdanju ujedno postavši prvi urednik jedne automobilske internet stranice u Srbiji, da bi svoj profesionalni portfolio proširio na ulogu TV prezentera od 2013. godine.

Pogledajte još

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

PRATITE NAS

173FanovaLajkuj
1PratilacaZaprati

Poslednje objave